måndag 26 juli 2010

Hemma

Sent på lördag-kväll kom vi hem från en härlig semester-tripp, en och en halv vecka har vi varit ute med husvagnen.
Grabbarna har haft det jättebra på Stadium sportscamp.

I går bakade jag supergoda muffins, så jag tänkte dela med mej av receptet.


Muffins med cheesetopping


Ca. 10 st beroende på hur stora formar du använder

100 g smör eller margarin
3 ägg
2½ dl strösocker
3 dl vetemjöl
½ dl kakao
2 tsk bakpulver
1½ dl matlagningsyoghurt


Topping:

200 g färskost
3 dl florsocker
50 g smör eller margarin
Saft av 1 lime
Blanda ihop  detta till en slät smet.


Garnering:

Limeskivor

Gör så här

Sätt ugnen på 200 grader. Smält matfettet i en kastrull. Låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, kakao och bakpulver.
Rör ner mjölblandningen i äggvispet. Tillsätt det avsvalnade matfettet och yoghurten. Fyll muffinsformarna till 3/4. Grädda bakverken mitt i ugnen ca 15 minuter.

Låt muffinsen kallna på galler.
Spritsa toppingen på  muffinsen. Garnera med limeskivor.


Mums!


Min semester går in på sista veckan nu, men jag ska jobba i morgon. Lovade det för det fattades personal.
Men det gör inget....för jag har snart varit ledig i fem veckor...underbart skönt har det varit.




**Kram Lena**



 






1 kommentar:

  1. Hej Lena!
    Dina muffins såg jättesmarriga ut!

    Ha en trevlig helg:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera