torsdag 9 september 2010

Rönnbärs-tjuvar??

Idag har jag och Anna-Karin varit på rönnbärs-jakt.
Det var inte bara till att ge sej ut och plocka, för det har nämligen varit tjuvar i farten......sidensvansar heter dom!!!
Vi for runt i byn på jakt och hittade till slut rönnbär hos Marianne,en arbetskamrat till oss. Där hade tjuvarna inte hunnit vara...tur...
Rönnbären ska vi använda till lite pyssel inför marknaden vi ska stå på.

I kväll har vi varit ett gäng till en arbetskamrat och ätit paltbröd och fläsk, glass och hallon och en äppelkaka till kaffet. Jättetrevligt var det och supergott =)
Kul att träffas utanför jobbet så där.
Vi uppvaktade även Maria som gifte sej i sommar.

Den här veckan har jag varit ensam vaken på kvällskvisten för maken lägger sej supertidigt eftersom det är älg-jakt och ska "upp mitt i natten".
Erik lägger sej tidigt eftersom det är skola o Henke är och fjällvandrar i Bydals-fjällen.

Snart är det helg.....och då ska  jag jobba!!






3 kommentarer:

  1. Ja , det var inte lätt att hitta rönnbär . Kram Anna Karin

    SvaraRadera
  2. Ska också ut på rönnbärsjakt för att ha att pyssla med.
    Tack för din hälsning inne hos mig.
    Bobo får man jaga innan hon väl blir upplyft på bordet, tycker din hund verkar smart som lägger sig på tassarna.
    Trevlig helg:O)

    SvaraRadera
  3. Vilket projekt det kan vara att hitta rönnbär! Jag brukar också försöka göra lite arrangemang med dem, men brukar dock få med små djur i bären. Brukar ni tvätta dem på något vis eller?

    SvaraRadera