torsdag 19 april 2012

Sockerpasta

Påsklovsuppehåll har det varit här på bloggen =)

Vi har som vanligt varit i husvagnen, i Edsåsdalen, och firat påsk, med pimpeltävling (som inte gick så bra), skidåkning, promenader god mat osv...

Det känns lite tråkigt när vintersäsongen är slut...men men..det är bara att se fram emot nästa =)


I går kväll var jag, Rutis och Anki på sockerpasta kurs.

Vi fick lära oss att göra pastan och att använda den.



Här håller jag på att göra små liljor


Mitt i alltihopa så rev jag ner mitt bakplåtspapper, som var full med sockerpasta och florsocker, i knät...klantigt ...



Det sista vi gjorde var att dekorera.....


.....vad tycks??


Jätteroligt var det!




7 kommentarer:

  1. Ja visst var det jätteroligt!! Kul att du la ut bilder, jättefint :) Kram Rutis

    SvaraRadera
  2. Nu är du ju en proffsbagare :) bara att ringa när du har bakat så kommer jag

    SvaraRadera
  3. Ååå vad kul att få lära sig det :) Och vad fint det blev :) Säger som AKA; ring när du bakat så kan jag komma o smaka :)) Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina. Vad duktig du är. Kul att du är med i min utlottning. Ha en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. superfint...vad pysslig du är.....stor kram Maria (Wiklander) Fors

    SvaraRadera
  6. Det finns nog inget som inte du fixar, väldigt fina. Kram

    SvaraRadera