tisdag 16 april 2013

Amerikanska Pancakes

Äntligen har våren kommit
I dag har det varit en riktigt fin dag, synd bara att man jobbat. Men i morgon är jag ledig, så hoppas på samma väder då =)
 
C är i Tyskland och här hemma rullar det på med det vanliga.
Grabbarna har träning, så då är det skjutsningar som gäller.
 
I dag gjorde jag Amerikanska pannkakor till middag.
Har aldrig gjort det tidigare, men det blev en succé för grabbsen
 
 
 
Här är receptet   (8 st)
 
3 dl vetemjöl
2 msk strösocker
2,5 tsk bakpulver
2 krm vaniljsocker
0,5 tsk salt
2,5 dl mjölk
1 ägg
 
Blanda allt det torra och rör sedan i mjölken
och till sist ägget.
Klicka i stekpannan och stek på medelvarm platta.
Sikta florsocker över och ringla på lite sirap innan servering.
Grädde och blåbärssylt är gott till.
 
Jag gjorde dubbel sats (grabbarna åt fem var!!)
 
Nej, nu ska Taxi Lena köra fram bilen ;o)
 
Ha de
 
 

1 kommentar:

  1. Hallå! Jag hoppas också att vädret ska vara lika bra i mogon när jag vaknar, är bara ledig i morgon eftermiddag!
    Tänk att du varit i Kina vilken rolig resa!?
    Nu håller vi tummarna för värme och sol!
    Kram Helena

    SvaraRadera