onsdag 25 januari 2012

Orkideé

En av mina äldsta orkideér har sjutit (stavas det så) skott.
Trodde först att den skulle till och blomma, men någon vecka senare såg jag att det var ett blad som sprack ut.


För ett tag sedan så kom det ett nytt skott på skottet, som blommar.

Någon som varit med om detta?

Vill gärna ha tips på vad jag ska göra med skottet.
 Är det bara att knippsa av och plantera?... Det är ju som inte så mycket att sätta ner i krukan.....



I dag har vi nog den kallaste vinterdagen hittills...-18 grader.
Milt...jämfört med förra vintern....


Nu är det dags för frukost =)

Ha en härlig onsdag






2 kommentarer:

  1. Vilken orkidé-expert du är, får dem t o m att föröka sig. :-) Har dock ingen aning om vad du ska göra med den. Googla, vet ja.

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja någon blomexpert är jag ju inte som du vet, så något råd av mig får du ej. Kom istället på, hur går det med olivträdet? Skördat än? Kram

    SvaraRadera