söndag 14 september 2014

Arbetshelg

Min andra arbetshelg på raken.
Den förra bytte jag åt mej, mot att få vara ledig sista helgen i september.
 
För då ska jag försöka få med maken till Åre på höstmarknad
Mysigt att fara till husvagnen också och mysa och bara vara.
 
Tänkte tipsa om en smarrig kycklingrätt jag lagade till i går
Receptet har jag fått av en vän
 
Tina ca 1 kg kycklingfileér (dela varje filé i 2-3 delar)
Lägg detta i en ugnsfast form
Salta och peppra
Strö purjolök över och även en röd tunt skivad paprika.
Smula en hel Kvibille grädd-ädel ost över
Rör ihop ca 3-4 dl grädde med ca 1/2-1dl chilisås
Häll detta över och gratinera i ugnen
Servera med ris och en grönsallad
 
 
Nu ska jag strax möta upp sonen, som också arbetar idag, för vi ska gå och rösta. Första gången för honom =)
Sedan är det dags att fara och jobba de sista fem timmarna på min delade tur.
 
 
 


1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att jobba på helgen, förhoppningsvis får du väl ledigt i veckan. Här hemma var vi 4 som röstade idag ;) kram Suss

    SvaraRadera