söndag 20 september 2015

Energisk på söndan

Var det en slappardag i går, så blev det tvärtom idag
Okej, jag tog mej lite sovmorgon faktiskt!
 
Började med frukost och sen en liten tur på byns affär.
Sen bakade jag en äppelkaka
Slängde igång en älgstek (som var frusen, tar lite längre tid då)
Skalade potatis, blev så sugen på potatismos till.
Gjorde pressgurka
Städat
Tvättat
Bjöd hem svärmor på middag
Steken blev supergod och såsen magisk, om jag får säga det själv...och det får ja....hi hi!
Svärmor och jag spelade bingolotto, det har jag inte gjort på lääänge.
Men inte hade vi någon tur inte...nej nej!
Äppelkakan fick bli ett gott avslut på kvällen.
 
 
Självklart hade vi smörstekta kantareller till älgsteken
 
Grabbarna har varit på älgjakt idag igen.
 Inget skjutet i helgen!
 
 
 


1 kommentar:

  1. Skyll på Svärmor! Du sitter som klistrad varje söndag och tittar på Bingolotto, erkänn ;)
    Maten lät supergod, som vanligt när du lagar alltså
    Ha en trevlig måndag!!
    Kram

    SvaraRadera